O škole
Mise školy
V GEVO chceme podporovat zdravý rozvoj našich studentů a pomoci jim osvojit si respekt a empatii vůči ostatním, uvědomit si svá práva a kulturní dědictví jejich země a také kulturu jiných. Naší misí je také připravit studenty na odpovědný a aktivní život v demokratické společnosti. Snažíme se studentům pomoci stát se zvídavými mysliteli, kteří se vynasnaží učinit ze světa lepší místo pro život.
Vize GEVO 2024-2030+
Chceme být špičkovou evropskou školou, která udává trend v moderním vzdělávání a je jiná.
1. Filozofie školy
1.1. Rozvíjíme individualitu studentů, jejich zvídavost a schopnost učit se.
1.2. Chceme vychovat aktivní a zodpovědné občany demokratické společnosti, všeobecně vzdělané a hodnotově ukotvené. Budou se orientovat v moderním světě, ve kterém se také uplatní, a celoživotní vzdělávání budou cítit jako samozřejmost.
1.3. Naším základním přístupem je respekt, partnerství a otevřenost. Nebojíme se kreativity a experimentů, vždy s cílem dosáhnout provázaných vědomostí.
2. Komunita/společenství GEVO
Komunita GEVO je tvořena studenty, učiteli, rodiči a zaměstnanci školy. Je velmi pestrá a u všech je ceněna jejich jedinečná osobnost. Celoživotně se vzdělávají a umějí pečovat jak o sebe, tak o ostatní.
Navazujeme na třicetiletou historii a nadále vytváříme přátelskou atmosféru školy.
2.1. Studenti
Cílem výuky jsou:
2.1.1. přemýšliví, tvořiví, otevření, kriticky myslící a samostatně smýšlející studenti, se schopností obstát v moderním světě. Dokážou rozpoznat aktuální hrozby, umí ověřovat zdroje a odlišit fakta od názorů. Média, sociální sítě, AI a moderní technologie využívají účelně a rozumí jejich přínosům i limitům.
2.1.2. studenti schopni dobré argumentace a sebeprezentace, komunikace a diskuze s druhými. Mají všeobecný rozhled a disponují solidním základem znalostí a kompetencí. Zároveň znají své nadání a talent a vědí, jak je rozvíjet.
2.1.3. studenti, kteří mají úctu a empatii vůči ostatním, respektují jejich odlišnosti a vědí, že je třeba si navzájem pomáhat. Mají zájem o komunitu a občansky se angažují. Uvědomují si svá práva a jejich vazbu na povinnosti. Jsou vnímaví ke kulturnímu dědictví své země a také k jiným kulturám. Lidé, kteří se uplatní v příštích dekádách a udělají ze světa lepší místo pro život.
2.2. Učitelé
2.2.1. Jsou otevření a vstřícní pedagogové, kteří pracují se studenty moderními a inovativními didaktickými postupy. Udržují se na špičce ve vědomostech, jsou kreativní, v oboru se dále vzdělávají a dbají stejnou měrou o výuku i výchovu.
2.2.2. Mají vysoké nároky na práci studentů, ale zároveň naslouchají a dokážou i slabšího studenta podpořit a povzbudit. Cílem je studenty zaujmout i nadchnout a pomáhat rozvíjet jejich individualitu směrem k výběru profesního zaměření, k úspěchu u přijímacího řízení na vysokou školu i pro praktický život.
2.2.3. Sdílejí vizi školy; společný cíl obohacují o vlastní zkušenosti a spoluutvářejí prostředí a atmosféru školy. Pomáhají studentům najít vlastní cestu a jsou pro ně vzorem - svou osobností, morálními postoji i kultivovaným projevem.
3. Prostředí školy
3.1. Cílem je inspirativní prostředí, ve kterém se všichni zaměstnanci i studenti cítí komfortně, ve všech aspektech inkluzivní, přátelské, bezpečné i estetické.
3.2. Nové i stávající prostory budeme postupně upravovat vhodným řešením prostoru s důrazem na relaxaci a psychohygienu a osazovat moderními technologiemi tak, aby se všichni ve škole cítili jako v 21. století.
3.3. Podporujeme klima neutrální stavby a prostory s ohledem na životní prostředí.
4. Program
4.1. Navazujeme na dosavadní cíle připravit studenty pro další akademické směřování i pro život.
4.2. Ve vzdělávacím programu klademe důraz na kritické myšlení, hledání komplexních řešení, rozvoj soft skills, podporu kreativity a aktivního učení, schopnost orientovat se v inovacích, flexibilitu, budování resilience a odolnosti vůči stresu.
4.3. Reagujeme na aktuální společenské, ekonomické a technologické změny a pokoušíme se předjímat jejich vývoj.
4.4. Klademe stejný důraz na vzdělávání i výchovu. Principem výchovy je prevence a pěstování správných návyků, nikoliv restrikce.
4.5. Hodnocení studentů vychází z toho, co znají a umějí použít, ne z toho, co neumějí. Základním principem je pochopení souvislostí, nikoliv memorování.
4.6. Nabízíme český a mezinárodní učební program a možností specializace či individualizace dle potřeb studentů.
4.7. Průběžně revidujeme a zkvalitňujeme školní vzdělávací plán tak, aby studenti měli dostatek volného času pro další růst a na svém učebním plánu se mohli co nejvíce podílet.
Dozorčí rada GEVO 2024

Certifikáty
The International Baccalaureate Diploma Programme
Škola je zařazená do celosvětové sítě škol umožňující studovat
https://www.ibo.org/programmes/diploma-programme/
Fakultní škola PedF UK
Gymnázium Evolution Jižní Město je od roku 2013 fakultní školou PedF UK.
více na stránkách Pedagogické fakulty
Profil absolventa
Rozvíjíme osobnosti
Naším cílem není, aby každý uměl všechno. Snažíme se naopak podporovat individualitu každého studenta, respektovat jeho osobnost a podpořit jeho vlastní cestu k dalšímu vzdělání i profesi.
Výuka v angličtině
Nabízíme rozšířenou výuku předmětů v angličtině. Díky tomu jsou naši studenti skvěle jazykově vybavení, umí v daném jazyce vést diskuzi, argumentovat, prezentovat své názory. Cizí jazyk je přirozenou součástí jejich každodenního života.
Učíme hledat souvislosti
Studenty učíme myslet. Pracovat s informacemi. Ověřovat zdroje. Vidět svět takový, jaký je. V souvislostech.